close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

ג'רוזלם גלובל טורס מציעה- טיול למרוקו להילולת רבי עמרם בן דיוואן

מערכת שורשיא טבת, תשעה02/01/2015

טיול למרוקו כולל השתתפות בהילולת רבי עמרם בן דיוואן זצ"ל. טיול לשומרי מסורת מזון כשר כל הטיול!!!

תגיות:
תאריך יציאה – 03.05.15
תאריך חזרה – 14.05.15

מחיר לאדם בחדר זוגי 1,950$
מחיר לאדם בחדר לשלשה 1,930$
תוספת לאדם בחדר ליחיד 295$

המחיר כולל:
טיסות בינלאומיות דרך אירופה כולל מיסי נמל.
11 לינות בבית מלון בדרגה ראשונה.
כלכלה: חצי פנסיון כשר אוכל בשרי יהודי מרוקאי אוטנטי / ארוחות דגים וירקות המבושלים בכלים כשרים במלון על ידי המדריך. הכנת כריכים לצהרים.
אוטובוס תיירים מרווח וממוזג כמקובל במרוקו.
סיורים וכניסות לאתרים כמפורט  – תכנית עשירה במיוחד בכניסות וביקורים.
סיורים ובילויים בערב כולל ערב פולקלור טיפוסי בפס ופנטזיה (chez ali  ) כולל משקה ראשון במרקש.
מדריך ישראלי מקצועי מומחה למרוקו ושומר מצוות מצוות כרמל שירותי תיירות.
מדריכים מקומיים לפי הצורך.
טיפים לנותני השירותים בחו"ל.
הסדרי אשרות כניסה למרוקו.
אבטחה מטעם השלטונות.

המחיר לא כולל:
תוספת ליחיד בחדר
ביטוחים אישיים
טיפ למדריך הישראלי

לאתר החברה לחצו כן-


תוכנית הטיול:
יום 1- יום ראשון 03.05.15: תל-אביב – אירופה –קזבלנקה.

נפגש בנתב"ג ונטוס דרך יעד ביניים באירופה , משם נצא בטיסת המשך וננחת בקזבלנקה העיר הגדולה ביותר במרוקו בה מתגוררים כשישה מיליון תושבים והיא נחשבת לבירה הכלכלית והתעשייתית של מרוקו. נערוך סיור פנורמי להיכרות ראשונית עם העיר הלבנה. נטייל בכיכר המרכזית, כיכר מוחמד החמישי, שבה ניתן לראות בניני ממשל שונים, בהם בנין הדואר, בנין העיריה, בנין בית המשפט, המזרקה ועוד.ארוחת ערב ולינה בקזבלנקה.

יום 2– יום שני 04.05.15 : יום מלא של סיורים בקזבלנקה .

יום מלא של סיורים וביקורים בקזבלנקה , נטייל בעיר ונגיע לשוק "חבוס" הצבעוני ושוקק החיים בו נוכל לערוך קניות. נמשיך לביקור במדינה הלא היא העיר העתיקה של קזבלנקה ונכנס אל שוק הצורפים בו עשרות חנויות המוכרות תכשיטי זהב. נשוטט בין סמטאות ה"מלאח היהודי" היא השכונה היהודית בה התגוררו אלפים מיהודי מרוקו ,נעלה לקברו של רבי אליהו הכהן זצ"ל. נטייל בטיילת שלאורך החוף, טיילת לה קורניש וברובע הווילות "רובע אנפא".  נצא בערב לסיור לילי לאורכה של טיילת קזבלנקה ומתחם הבילויים . ארוחת ערב ולינה בקזבלנקה.

 יום  3- יום שלישי 05.05.15: רבאט –סאלה -רבאט.

הבוקר נעזוב את העיר קזבלנקה וניסע אל הבירה רבאט ,אחת מארבעת ערי המלוכה. עם ההגעה נסייר ונבקר באתרים המרכזיים של העיר, נבקר ברחבת ארמון המלך המשופעת בגנים, תותחים עתיקים ומשרדי ממשלה. נסייר בקסבה של רבאט - קסבת "איודייה", נראה את השער של הקסבה שנבנה לפני כ 800 שנים, נסייר בסמטאות הצבועות כולם בצבע תכלת. כמובן נסייר בשכונה היהודית  ונבקר בבית הכנסת ע"ש רבי שלום אזאווי זצ"ל . נשלים את סיורינו בבירה ונצא  את רבאט לכוון סאלה שם נפקוד את קברותיהם של רבי רפאל אלנקאווה זצ"ל ורבי חיים בן-עטר זצ"ל.ארוחת ערב ולינה ברבאט.

יום 4 – יום רביעי 06.05.15: רבאט –ווזאן –שפשואן ( ערב ל"ג בעומר).

נצא לכוון העיר ווזאן שם נפקוד את קברו של הצדיק רבי עמרם בן דיוואן זצ"ל אשר נולד בירושלים בשנת 1743 , התגורר בעיר חברון ויצא כשליח למרוקו לגיוס כספים לארץ הקודש , התיישב בווזאן והקים תלמוד תורה ובמרוצת הזמן נודע שמו כעושה ניסים . מקום קבורתו בווזאן הפך לנקודת ציון אליה עולים רבבות בעיקר בל"ג בעומר המבקשים את אשר על ליבם .גם מטיילים שאינם מחוברים למסורת זו יוכלו לחוות חווית פולקלור שמחה , צבעונית ואוטנטית.לקראת ערב נשים פעמינו לעבר רכס הרי הריף שם נאכל ארוחת ערב ונעבור את הלילה בעיירה הציורית שפשוואן הנמצאת בגובה של 2000 מטרים מעל פני הים. שפשוואן מתאפיינת בארכיטקטורה אנדלוסית, סמטאות העיירה צבועות בתכלת, לבן, כחול וסגול.

 יום 5 – יום חמישי 07.05.15: שפשוואן – מקנס -פס.

בבוקרו של יום נבקר במדינה של שפשוואן, הנחשבת לאחת היפות במרוקו, נסייר בשוק בו חנויות ודוכנים רבים ובהם תכשיטים, שטיחים, עבודות יד ומזכרות. נגיע אל הכיכר המרכזית "אוטה אל חמאם" בה בתי קפה ומסעדות. נראה את המסגד הגדול משנת 1471, נגיע אל המעיין "ראס אל מא" וכמובן נכנס לתוך הקסבה ונסייר ברובע היהודי. ניסע דרך יערות השעם אל עבר העיר מקנס.

ביקור בעיר מקנס אחת מארבעת ערי המלוכה של מרוקו הנקראת גם "ורסאי של מרוקו". יסודה של העיר החל לפני כאלף שנים ואנו נסייר בעירו של הסולטן מולאי איסמעיל איבן שריף ששלט במרוקו בין השנים 1672-1727.  נראה את הבריכה הגדולה -  "בריכת אגדל", נסייר ברובע היהודי העתיק שם נבקר בתלמוד תורה ונצפה אל השער הגדול והמרשים ביופיו שער "באב אל מנסור" (bab el mansour ). בסיום ביקורינו ניסע לעיר פס לארוחת ערב ולינה.

 יום 6: יום שישי 08.05.15 –פס.

היום יוקדש כולו לסיורים בעיר הציורית פס, אחת הערים העתיקות, התרבותיות, המרתקות והיפות של מרוקו. פס היא העיר המלכותית הראשונה מבין ארבעת ערי  המלוכה של מרוקו. פס העתיקה נוסדה לפני כ-1200 שנים על ידי מולאי אידריס השני. נתחיל את הסיור ברחבת ארמון המלך, נעלה למגדל הצפוני לתצפית כוללת על כל חלקי העיר, ניכנס לעיר העתיקה דרך השער המפורסם, באב "בו ג'ולוד" . במסגרת סיורנו בשווקים התוססים של פס נראה את בעלי המלאכה השונים, בורות עיבוד העורות בשוק הבורסקאים ומפעל לייצור בגדי אריגה מרוקאיים. כן נטייל  ב"מלאח היהודי" ,שם נבקר אתר קבורה מיוחד שנבנה לכבודה של  "לאלא סוליקה" הצדיקה שם נשמע את סיפורה העצוב, נבקר בבית הכנסת על שם אבן דנאן שנבנה לפני כ 500 שנה ונפקוד את קברו של רבי יהודה בן-עטר זצ"ל.

תפילת ערבית יחד עם הקהילה בפס, קידוש וסעודת ליל שבת. שבת שלום!

יום 7- יום שבת 09.05.15 : שבת בפס – סיורים רגליים.

תפילות שבת בבית הכנסת המקומי. נוכל לצאת לאחר תפילות השבת וארוחת הבוקר לטיול רגלי בעיר המיוחדת ובאתריה המרתקים יחד עם מדריך הקבוצה.

נאכל ארוחת צהרים.

לאחר צאת השבת נצא לבילוי של ערב פולקלור טיפוסי לפס לינה במרקש.

שבוע טוב!

יום 8 – יום ראשון 10.05.15 : פס –איפראן- בני מלאל.

בבוקרו של יום ניפרד מהעיר פס הציורית ולפנינו יום שכולו טבע מרהיב. ניסע לעיר הנופש איפראן השוכנת בלב שמורת טבע של עצי ארז אטלנטיים אשר נבנתה על ידי הצרפתים ושימשה כעיירת קייט ועד היום משמשת כיעד לנופשים בשל מיקומה ,הנופים שמסביבה וסגנון הבנייה המיוחד רק לה. משם נמשיך בחציית רכסי הרי האטלס התיכון ואת שולי רכס האטלס הגבוה שהם ביתם של שבטים ברבריים, המשמרים את מסורת אורחות אבותיהם.  נמשיך וניסע דרך נופים חקלאיים אל העיר בני מלאל השוכנת בין הרי האטלס לבין מישור תאדלה. בני מלאל נוסדה על ידי מולאי איסמעיל בשנת 1688 ובשל הימצאותה באזור מעיינות רוב תושביה עוסקים בחקלאות. נבקר במעיינות עין-א-סדרדון ונגיע לפנות ערב לבני מלאל שם נאכל ארוחת ערב ונלון.

 יום 9 – יום שני 11.05.15 : בני מלאל – בין אל ווידאן -מרקש.

נצא בבוקר את בני מלאל, נחצה את העמק הגדול עמק הזיז ונגיע אל אזור מפלי האוזוד המפלים הגדולים והמרשימים ביותר במרוקו, שם נמצא מפעל המים הגדול בו שוכן הסכר בבין אל ווידאן המשקה את המישורים העצומים שמצפון לאטלס התיכון. נרד אל המישורים האטלנטיים ונגיע לפנינת הדרום  מרקש "העיר האדומה".

עם הגעתנו למרקש נצא לסיור רגלי בכיכר "ג'אמע אל-פנא" הססגונית והמרתקת בשעה  בה היא מתעוררת לחיים ומהווה מעין במה גדולה ללהטוטנים, מרקידי נחשים לקול צלילי חליל, נגנים, קוסמים ודוכני אוכל לרוב. בכיכר נוכל לראות מופעי רחוב שונים. ארוחת ערב ולינה במרקש.

 יום 10-יום שלישי 12.05.15 : יום שכולו מרקש.

היום יוקדש כולו לסיורים, ביקורים, בילויים וקניות בעיר מרקש - פנינת דרום מרוקו, העיר נוסדה בשנת 1062 לספירה, ועברה תהפוכות רבות ואף הייתה אחת מערי הבירה של מרוקו בעבר. כיום אוכלוסייתה מונה כמיליון ושבע מאות אלף איש. נבקר ב "גני המנרה" שם נהגו יהודי מרקש לערוך את חגיגות המימונה, עוד נבקר בגני הקוטובייה בארמון "הבהייא" (ארמון האישה היפה) נראה את מסגד "הקוטוביה" שנבנה לפני כ 800 שנים ונחשב למסגד הגבוה והמרשים בעיר. נערוך קניות בשוק הגדול של העיר וכמובן נפקוד את חנות התבלינים המפורסמת של חסן פיללי. העיר מרקש הפכה למקלטם של מגורשי ספרד והייתה לביתם של אחת מן הקהילות היהודיות הגדולות במרוקו, נשוטט בין סמטאות "המלאח היהודי" ונבקר בבית הכנסת העתיק. לאחר ארוחת ערב במלון נצא לבילוי "פנטזייה מרוקאית" שבמהלכה נראה הופעות פולקלור שונות, שירה ריקודים ופעלולי אש וסוסים. ארוחת ערב ולינה במרקש.

יום 11- יום רביעי 13.05.15 : מרקש –אסווירה.

ניפרד ממרקש ונשים פעמינו לכוון העיר אסווירה שנקראה בעבר מוגדור ,בדרך נראה את עצי "הארגאן" ונלמד על דרך הפקת השמן המופק מהפרי המיוחד. נבקר בכפר ברברי ונראה נשים ברבריות, המייצרות משמן הארגאן שמנים שונים, לטיפוח ולבישול.

נבקר בעיר אסווירה הממוקמת על חוף האוקיאנוס האטלנטי ,נטייל בנמל הפורטוגזי ובנמל הדייגים הציורי. נצפה אל המצודה "סקאלה דה לה ויל" (מבצר התותחים). נסייר בשוק בין הסמטאות שם נראה אמנים המייצרים פרטי אומנות מעץ הערער. נפקוד את בית הקברות היהודי העתיק ונעלה לקברו של הרב חיים פינטו זצ"ל. ארוחת ערב ולינה באסווירה.

יום 12 – יום חמישי 14.05.15 : אסווירה -קזבלנקה –אירופה – תל אביב.

הבוקר נצפין דרך כביש החוף האטלנטי אל העיר סאפי אשר ידועה בעיקר ביצור כלי חרס. נבקר בציון קבורתם של "אוולאד בני זמירו" זיע"א הנערצים על יהדות מרוקו. נמשיך אל קזבלנקה משם נצא בטיסה אל אירופה ומשם בטיסת המשך נגיע בעזרת השם לתל אביב.

הערות: הביקורים ביום האחרון יתאפשרו בהתאם לשעת הטיסה הסופית.

הנחיתה בארץ היא ביום ה 13 לטיול , יום שישי ה 15.05.15.

להזמנות: גלובל ג'רוזלם טורס- 02-6560712
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה